Nauczyciele

Bogna Nowowiejska-Bielawska

dyrektor artystyczny i administracyjny; fortepian , organy, klawesyn, teoria muzyki z kształceniem słuchu

Organistka i klawesynistka, wnuczka kompozytora Feliksa Nowowiejskiego. Jest artystką o wszechstronnym i twórczym podejściu do muzyki.

Absolwentka wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie organów prof. Andrzeja Chorosińskiego. Studiowała również klawesyn w klasie prof. Marty Czarny-Kaczmarskiej i dr Aleksandry Rupocińskiej we wrocławskiej Akademii Muzycznej oraz muzykologię - najpierw na UAM, a następnie na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. . Uczestniczyła w mistrzowskich kursach interpretacji muzyki organowej, prowadzonych m. in. przez Christophera Krummachera, Davida Titteringtona oraz Wolfganga Zerera, a także klawesynowej pod kierunkiem Nicolasa Parle'a, Carmen Leoni oraz Bernharda Klapprotta. Prowadzi aktywną działalność koncertową jako solistka oraz kameralistka, uczestnicząc w wielu prestiżowych festiwalach muzycznych w kraju i za granicą. Jej zróżnicowany repertuar obejmuje muzykę dawną, kompozycje romantyczne, a także muzykę współczesną i eksperymentalną. Jest współzałożycielką kilku zespołów kameralnych. Od 2006 roku najczęściej koncertuje wraz z cenioną poznańską flecistką Ewą Murawską jako duet Ars Cameralis. Współorganizuje festiwale Muzyki Pasyjnej i Paschalnej w Poznaniu. Przez wiele lat współpracowała z aktorami, przede wszystkim Teatru Nowego (m. in. Maria Rybarczyk, Aleksander Machalica, Zbigniew Grochal) i Teatru Animacji (Piotr Grabowski) w Poznaniu oraz Teatru Polskiego we Wrocławiu (Michał Chorosiński), będąc pomysłodawcą i współtwórcą projektów słowno - muzycznych. Prowadzi również działalność pedagogiczną (w latach 2007-2011 w szkołach muzycznych w Warszawie, obecnie w Poznaniu) oraz dziennikarską. W 2011 r. ukończyła Podyplomowe Studia Menedżerskie dla Twórców, Artystów i Animatorów Kultury na UW. Od września 2011 jest prezesem Towarzystwa im. Feliksa Nowowiejskiego. Współtworzy Salon Muzyczny – Muzeum Feliksa Nowowiejskiego w Poznaniu.

Mama trójki dzieci. Jej pracę pedagogiczną charakteryzuje zaangażowanie, pasja i serdeczne relacje z uczniami.


Aleksandra Uznańska
fortepian

Szkołę Muzyczną im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach, zarówno I jak i II stopnia, ukończyła z wyróżnieniem. Naukę kontynuuje w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu na Wydziale Instrumentalnym, specjalność: fortepian.

Jej talent i umiejętności zostały zauważone i wyróżnione na wielu konkursach, m.in. na Ogólnopolskim Forum Młodych Instrumentalistów w Rybniku, Ogólnopolskim Konkursie Muzyki Kameralnej w Krakowie, czy na Gliwickiej Gali Młodych Talentów Zwiastuny 2012.

Nagrodzona została też w ramach XV Międzynarodowego Konkursu Kameralnego w Jaworznie, w kategorii duet: skrzypce-fortepian, a także na XIV Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. J.Zarębskiego w Łomiankach, w kategorii duet: skrzypce-fortepian. W 2013 w Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Giuseppe Tartiniego w Piranie na Słowenii zdobyła I nagrodę w kategorii duet: skrzypce-fortepian.

Brała udział w lekcjach mistrzowskich na Akademiach Muzycznych w Poznaniu, Krakowie i Katowicach. Jej ogromny entuzjazm i pasja do gry – ale także spokój i harmonia – udziela się podopiecznym, zwłaszcza tym najmłodszym.

dr Barbara Kucharska
flet poprzeczny , fortepian, teoria muzyki

Jako dusza w pełni artystyczna realizuje się w różnych dziedzinach sztuk pięknych. Dzieląc swoją miłość pomiędzy malarstwo i muzykę ukończyła  zarówno studia magisterskie na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim na kierunku Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych (specjalność – malarstwo), jak również studia magisterskie w Akademii Muzycznej im. I. J.Paderewskiego w Poznaniu – na Wydziale Instrumentalnym, na kierunku instrumentalistyka w klasie fletu. W 2012 uzyskała tytuł doktora sztuk pięknych na Wydziale Malarstwa Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

Brała udział w I Warmińsko-Mazurskim Festiwalu Fletowym w Olsztynie, występowała też jako uczestniczka licznych koncertów organizowanych przez Państwowe Szkoły Muzyczne. Współpracuje z zespołami muzyki chrześcijańskiej z Olsztyna i Poznania oraz z zespołem Missio Musica.

Chętnie dzieli się swoją pasją z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Od 2006 pracowała jako nauczyciel gry na flecie poprzecznym w Państwowej Szkole Muzycznej w Nowym Tomyślu, od 2010 uczyła gry na flecie poprzecznym i fortepianie  w Konserwatorium Muzycznym w Poznaniu. Duża wrażliwość oraz całkowite zaangażowanie w wykonywaną pracę sprawiają, że prowadzi zajęcia z oddaniem i niegasnącym poczuciem misji.

Joanna Latańska
zajęcia umuzykalniające dla najmłodszych "Rytmika dla Smyka"

Karolina Waścińska- Łukanowska
skrzypce

Karolina Waścińska-Łukanowska jest absolwentką Akademii Muzycznej w Poznaniu i  pedagogiem w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Bronisława Zielińskiego w  Wągrowcu. Jej zaangażowanie zostało uhonorowane stypendium Fundacji Muzycznej  APOLLO i zaowocowało udziałem w zagranicznych tournées m.in. w Chinach, Francji,  Niemczech. Jej umiejętności oraz zaufanie dyrygentów obrazuje współpraca z licznymi  orkiestrami takimi jak: Sinfonietta Polonia (lider sekcji), l’Autumno, orkiestra Teatru  Wielkiego w Poznaniu, Le Quattro Stagioni, Jarosław Barów Band. Ma również spore  doświadczenie w muzyce rozrywkowej współpracując z takimi gwiazdami jak Ray Wilson,  Sylwia Grzeszczak, Liber, Doniu, Krzysztof Antkowiak oraz zespołami Gentleman, Dżem,  Ascetoholix i Electric Light Orchestra. Współpraca ta zaowocowała nagraniami i brzmienie  jej instrumentu możemy usłyszeć na płytach: Ray’a Wilsona & Stilskin „Unfulfillment”,  Sylwii Grzeszczak „Sen o przyszłości”, Donia „DIALOGIMUZYKA” oraz Romana Palestra  „Serenade for 2 flutes & strings”. Z Sylwią Grzeszczak niejednokrotnie gościła w występach  telewizyjnych m.in.: Must Be the Music, Jaka to Melodia?, Kocham Cię Polsko oraz na wielu  festiwalach m.in. Sopot Hit Festiwal, Hity na czasie Radio Eska i TVP2 w Inowrocławiu czy  Viva Comet 2012 w stolicy. Występowała również w teledyskach Sylwii Grzeszczak „Co z  nami będzie” oraz Ascetoholix "Zanim".

Ula ( Ulyana) Gedzik (Hedzik)
emisja głosu, śpiew jazzowy, rozrywkowy,skrzypce

Wokalistka jazzowa, skrzypaczka, dyrygent. Pochodzi z białorusko-polsko-ukraińskiej muzycznej rodziny. Przygodę z muzyką zaczęła jako skrzypaczka, później ciężko było z czegoś rezygnować, wiec zadecydowała ukończyć kilka kierunków. Absolwentka Akademii Muzycznej im I.J. Paderewskiego w Poznaniu na kierunku – wokalistyka jazzowa. Mimo młodego wieku uczestniczyła i została doceniona na wielu festiwalach, międzynarodowych konkursach muzycznych i warsztatach. W 2014 roku płyta KILAR, w nagraniach której wokalistka brała udział, zdobyła nagrodę Fryderyka. Nieustannie się rozwija muzycznie, szukając kreatywnych rozwiązań jako artystka i pedagog. Wykorzystuje wiedzę zdobytą pod czas zróżnicowanych studiów, licznych warsztatów, praktyk i pracy osobistej. Wobec siebie samej i wobec uczniów jest wymagająca ale cierpliwa, pełna pasji, uśmiechu i wsparcia. W codziennym życiu artystycznym aktywniej udziela się i jako wokalistka i skrzypaczka. Prowadzi i współorganizuje warsztaty dla młodych muzyków na Białorusi. 

Jakub Domański
trąbka

Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie trąbki prof. Romana Grynia i studentem II-go roku studiów II stopnia w klasie trąbki naturalnej Johanna Plietscha. Na co dzień współpracuje z orkiestrami Filharmonii Poznańskiej, Teatru Wielkiego w Poznaniu, Filharmonii Gorzowskiej i Polskiej Orkiestry Kameralnej Sopot, Teatrem Muzycznym w Poznaniu oraz Orkiestrą Kameralną l'autunno.
Udziela się również w projektach muzyki rozrywkowej i jazzowej: BongoStan, GrubSon, Blue Wave Band, Punto Latino. Występował na festiwalach w kraju i za granicą: Motreux Jazz Festival, Transatlantyk, Bydgoszcz Big Band Festiwal, Międzynarodowym Festiwalu Big Bandów w Ceska Kamenice, Poznański Festiwal Nauki i Sztuki, Komeda – Pamięć – Inspiracje.

Brał udział w kursach mistrzowskich Richarda Giangiulio (USA), Paual Archibalda (Wielka Brytania), Wolfganga Bauera (Niemcy), Gabriele Cassone (Włochy), Markusa Wurcha (Szwajcaria), Adomasa Kontautasa (Litwa), Manfreda Bockschweigera (Niemcy), Piotra Wojtasika, Roberta Majewskiego i Sebastiana Sołdrzyńskiego.
Jako muzyk orkiestrowy oraz sesyjny występował z dyrygentami krajowymi i zagranicznymi takimi jak: José Maria Florêncio, Marek Pijarowski, Łukasz Borowicz, Adam Sztaba, Tomasz Szymuś, Stanisław Fijałkowski, Patryk Piłasiewicz, Wojciech Rajski, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Jakub Chrenowicz, Marcin Sompoliński, Gabriel Chmura, Krzysztof Słowiński i wielu innych.

W pracy dydaktycznej słynie z anielskiej cierpliwości i stoickiego spokoju.

Marta Panfil
śpiew, emisja głosu

Urodziła się w 1988 roku w Poznaniu. Naukę śpiewu solowego rozpoczęła w Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II stopnia im. Mieczysława Karłowicza w Poznaniu u mgr Jolanty Kajdasz. W 2007 roku rozpoczęła studia na Wydziale Wokalnym Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu solowego, u prof. zw. dr hab. Wojciecha Maciejowskiego. W 2013 roku ukończyła studia magisterskie na Wydziale Wokalnym otrzymując Dyplom z wyróżnieniem.

Swój warsztat szkoliła podczas licznych wokalnych kursów mistrzowskich,
m.in. u Piotra Łykowskiego, Karoli Theill, Grażyny Flicińskiej - Panfil, Wojciecha Maciejowskiego, Andrzeja Ogórkiewicza, Manfreda Schiebela czy Ryszarda Karczykowskiego. Obecnie, pod okiem dr Heleny Zubanovich doskonali swe umiejętności.

W swym dorobku artystycznym ma liczne koncerty na terenie kraju (m.in. Łódź, Poznań, Warszawa, Kutno, Olsztyn, Szczecin, Wrocław, Świebodzin, Międzyrzecz, Czeladź, Krobia, Staniszów, Drezdenko, Włoszakowice, Szczecinek) i za granicą (Berlin - Haus des Rundfunks, Prenzlau) z orkiestrami pod kierownictwem muzycznym dyrygentów takich jak: Ryszard Handke, Bogdan Boguszewski, Jacek Kraszewski, Eugeniusz Kus, Maciej Wieloch, Adam Banaszak, Karol Borsuk, Volker Groeling, z dziełami: Bacha, Mozarta, Verdiego, Vivaldiego, Pergolesiego, Haydna, Beethovena, Saint – Saensa oraz Gorczyckiego. 

Jest laureatką III miejsca na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Iuventus Canti im. Imricha Godina na Słowacji, I miejsca na Konkursie Wokalnym Pieśni
i Arii Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach i finalistką VI Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Haliny Halskiej - Fijałkowskiej we Wrocławiu.

Od 2012 roku współpracuje z chórem „EuropaChorAkademie”, biorąc udział w międzynarodowych projektach w Hiszpanii (Teatro Real - Madryt), Niemczech (Filharmonia Berlińska), Szwajcarii oraz Francji, pod batutą Josharda Dausa
i Sylvaina Camberlinga.

W 2012 roku zadebiutowała na deskach Teatru Polskiego w Poznaniu
w przedstawieniu studenckim partią Trzeciej Damy w operze Czarodziejski Flet
W. A. Mozarta; rok później wcieliła się w rolę Marceliny w operze Wesele Figara
W. A. Mozarta w Teatrze Wielkim w Poznaniu.

W swej karierze dokonała kilku nagrań płytowych (Joseph Haydn – Missa Sancti Nicolai G-dur, Antonio Vivaldi – Gloria D-dur oraz Antonio Vivaldi Magnificat g-moll).

Równolegle z działalnością wokalną zajmuje się także lutnictwem. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. W 2014 roku otrzymała tytuł magistra sztuki w specjalności Lutnictwo Artystyczne. Obecnie jest studentką drugiego roku studiów doktoranckich.

Olga Stankiewicz
emisja głosu, śpiew klasyczny

Swoją edukację muzyczną zaczęła na wydziale wokalnym w Muzycznym College’u im. M. Glinki w Mińsku na Białorusi. Już po trzech latach nauki rozpoczęła studia w Polsce, zdając egzaminy wstępne na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej w Poznaniu.

W 2016 roku ukończyła studia II stopnia na w/w uczelni w klasie śpiewu prof. zw. Grażyny Flicińskiej-Panfil.

Swoje umiejętności wokalne doskonaliła między innymi u Teresy Żylis-Gara, Evy Blachova, Stelli Parenti, Jarosława Bręka i Heleny Zubanovich.

Brała udział w licznych koncertach oraz produkcjach muzycznych w Polsce, w Niemczech, we Francji oraz na Białorusi, występując m.in. w Teatrze Wielkim i Teatrze Polskim w Poznaniu czy Operze Nova w Bydgoszczy, w Teatrze Wielkim Opery i Baletu w Mińsku, w Operze w Dijon czy Alte Oper we Frankfurcie nad Menem, pod batutą wybitnych dyrygentów, takich jak Paavo Järvi, Françoir-Xavier Roth, Marcin Sompoliński, Przemysław Neumann, Grzegorz Wierus czy Adam Banaszak. Współpracowała również z chórami – EuropaChorAkademie (Niemcy) oraz Poznańskim Chórem Kameralnym.

W kwietniu 2015 roku zadebiutowała na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu w przedstawieniu L'enfant et les sortilèges M. Ravela. W kwietniu 2016 roku wykonała partię Hrabiny w przedstawieniu Wesele Figara W.A. Mozarta w Filharmonii Opolskiej oraz w maju tego roku ponownie wcieliła się w tę postać, ale już na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu.

Jakub Domański
gitara klasyczna, elektryczna

Jego pasja do gitary trwa nieprzerwanie od 14 roku życia.Swój warsztat muzyczny szlifował słuchając takich artystów jak: Pat Metheny, Joe Satriani, Garry More i Tommy Emmanuel. Jego największą pasją jest komponowanie własnej muzyki, którą prezentuje w internecie www.facebook.com/jakub.domanski.music oraz rozgłośniach radiowych. Współpracował m.in. z Jafia Namuel, Projekt Ambasador, audiogen, Stróże Poranka (współtwórca utworów). Dzięki własnemu programowi nauczania i doświadczeniu w pracy z dziećmi i młodzieżą jego zajęcia są bardzo interesujące.

Igor Dedusenko
Igor Dedusenko

Gitarzysta klasyczny, doświadczony artysta sceniczny i nauczyciel. Wyróżniony najwyższym stypendium prezydenckim za szczególne osiągnięcia w dziedzinie sztuki, absolwent szkół muzycznych i college'u muzycznego na Białorusi, w Poznaniu pobierał nauki u Maestro Łukasza Kuropaczewskiego.

Muzyk z dużym doświadczeniem koncertowym, występował na wielu światowych scenach podczas festiwali i koncertów muzyki klasycznej. Zwycięzca w ponad dwudziestu międzynarodowych konkursach i laureat podium na wielu innych. Wygrał miedzy innymi w konkursie o Złotą Gitarę - najbardziej prestiżowym w Polsce, odbywającym się podczas Polish Guitar Academy.

Uważany jest za jeden z największych talentów młodego pokolenia, a jego debiutancka płyta niezwykle pozytywnie oceniona przez środowisko muzyczne, odniosła bardzo duży sukces.

*******

Tym co go wyróżnia jest niesamowita wrażliwość i wyobraźnia muzyczna, która jest rzadko spotykana w tak młodym wieku. Igor należy, z pewnością, do wąskiego grona gitarzystów, którzy na gitarze grają prawdziwą muzykę”

Łukasz Kuropaczewski

*******

Nauczaniem zajmuje się od wielu lat i z bardzo dobrymi wynikami. Udoskonala technikę i umiejętności uczestników festiwali podczas lekcji mistrzowskich, przygotowuje uczniów do publicznych występów i egzaminów wstępnych do szkół muzycznych, naucza od samych podstaw zarówno dzieci jak i dorosłych. Pomaga przełamać tremę i lęk przed sceną.

Wierzy ze dzięki indywidualnemu podejściu do każdego ucznia można osiągnąć najlepsze rezultaty, ponieważ w każdym drzemie artysta, należy tylko wiedzieć jak go przebudzić.

Jako nauczyciel słynie z cierpliwości, wyrozumiałości i zaangażowania a swoja pasją do muzyki potrafi zarazić każdego. Nacisk stawia nie tylko na technikę ale również umiejętność czerpania radości z grania.

 Adam Świerczyński
Adam Swirczynski

Polski basista młodego pokolenia. Współpracował z takimi artystami jak Rosalie, Jimek, czy Gedz. Laureat Transcription Challenge w ramach Scott’s Bass Lessons, a także Projekt 30/90 organizowanego przez Radzimira Dębskiego. Jako muzyk sesyjny nagrywa dla różnych artystów z Polski jak i z zagranicy. Ukończył studia na UAM w Poznaniu na kierunku akustyka, spec. reżyseria dźwięku. Zdobywał doświadczenie grając w różnych stylistykach muzycznych, od bluesa, rocka, przez jazz, po r’n’b I hip hop, występując setki razy w całej Polsce, na scenach festiwalowych, w studiach nagrań czy rozgłośniach radiowych, w małych składach jak i z orkiestrą symfoniczną. Prowadził warsztaty w ramach Ventspils Groove Festival 2016 na Łotwie. Rozwijał się pod okiem wybitnych basistów takich jak Piotr Żaczek czy Wojtek Pilichowski. Wierzy, że droga do zdobycia celu jest ciekawsza niż cel sam w sobie.Jego głównym projektem jest obecnie zespół Mawn’s Gallery, gdzie oprócz gry na gitarze basowej i syntezatorze basowym, współkomponuje i aranżuje utwory. Poza grą na basie zajmuje się również realizacją nagrań i miksowaniem. Członek ekipy produkcyjnej Sofar Sounds Warsaw.

 Lekcje gry na gitarze basowej - zakres zajęć obejmuje m. in.:

  • poziom podstawowy i zaawansowany,
  • niezbędną teorię muzyki z zakresu harmonii, rytmiki i kompozycji (budowa akordów, skale, podziały rytmiczne),
  • grę ze słuchu, z kwitów, nut, w oparciu o podręczniki, w różnych stylach muzycznych,
  • grę różnymi technikami: fingerstyle, slap, palm muting, kostka,
  • grę z metronomem, podkładami muzycznymi, ulubionymi utworami,
  • naukę improwizacji,
  • wybór sprzętu (instrumenty, wzmacniacze, efekty),
  • syntezatory basowe
  • możliwość rejestracji swojej gry na zajęciach,
  • przygotowanie do pracy w studio i występów scenicznych,
  • wszelakie porady basowe

Zajęcia są dostosowane do indywidualnych potrzeb, zdolności i zainteresowań ucznia. Wiek nie jest przeszkodą!